Texturování v Substance Painteru

7. Část - Průhlednost

V této části budeme texturovat model sklenice. V Substance Painteru si vytvoříme nový projekt a protože je tento objekt malý, podobně jako model čokolády který jsme texturovali v předchozí části, můžeme nastavit velikost textur na 256.

Substance Painter - Create New Project

První věc, kterou uděláme je opět vytvoření textur podle High Res objektu. A protože budeme chtít používat průhlednost, tak ještě než to uděláme, si v tomto okně přidáme do Channels Opacity jak ukazuje následující obrázek.

Substance Painter - Add Opacity channel

Teď můžeme kliknout na Bake Mesh Maps a vytvořit textury. Když jsem to udělal poprvé tak se mi to v horní části objektu moc nelíbilo, tak jsem zkusil zapnout Antialiasing, což to alespoň trochu vylepšilo. Myslím, že až přidáme průhlednost tak to stejně moc vidět nepůjde, takže bych to moc neřešil.

Substance Painter - Bake Mesh Maps - Turn On Antialiasing

Abychom mohli začít texturovat průhledně, tak musíme změnit shader. To uděláme tak že si otevřeme okno s názvem Shader Settings a změníme Shader na pbr-metal-rough-with-alpha-blending.

Substance Painter - Change Shader

Teď máme vše nastavené k tomu, abychom mohli začít texturovat s průhledností. Do Layers okna jsem přidal materiál a v Properties okně jsem změnil barvu a zapnul průhlednost.

Substance Painter - Set Material With Opacity

Když jsem zapnul průhlednost tak teď můžu kontrolovat, jak průhledný by tento materiál měl být.

Substance Painter - Control Opacity

Asi by teď bylo lepší zapnout si ve 3D view nějaké pozadí ať můžeme lépe určit, jak průhledný by tento objekt měl být. Ono už tam vlastně jedno pozadí je, jen ho nevidíme, vyzařuje se z něj světlo. Zapnout ho můžeme v okně Display Settings.

Substance Painter - Turn On Environment Map

Až budete s průhledností spokojeni, tak ať tento objekt nevypadá tak jednotvárně můžete ho třeba trochu zašpinit. Myslím že už víte jak to udělat.

Substance Painter - Finished Glass

A máme hotovou sklenici. 🙂

pokračovat na další část