Texturování v Substance Painteru

1. Část - Úvod

Vítejte v tutoriálu, ve kterém se naučíte používat program Substance Painter. Je to program určený k texturování 3D objektů. Postupně vás tímto programem provedu a na konci tutoriálu byste měli být schopni používat Substance Painter sami. Ještě než ale začneme se Substance Painterem, tak si povíme něco o UV mapování a abychom pochopili jak to funguje použijeme k texturování našeho prvního objektu nějaký 2D program (krita, photoshop, gimp nebo něco podobného) a až poté se vrhneme na Substance Painter. Na 3D modelování budu používat Blender, ale toto je kurz o texturování, takže je jedno jestli umíte pracovat v blenderu nebo nějakém jiném programu. V blenderu toho moc dělat nebudeme, protože 3D modely už jsem vytvořil za vás. Blender budu používat hlavně proto abych vám třeba ukázal, jak používat Vertex Paint, UV mapování a tak podobně. Budu ale předpokládat že máte alespoň nějaké základní znalosti 3D modelování, když se chcete naučit texturovat 3D objekty. Objekty které budeme texturovat si můžete stáhnout zde: Stáhnout.

Picture

Doufám, že vás bude tento tutoriál bavit a v příští části se můžeme pustit do UV mapování. 🙂

pokračovat na další část