5. Část - Kreslení na objekt
V této části se pustíme do používání Paint Layeru který slouží ke kreslení na objekt. Protože je náš objekt až moc čistý tak ho trochu zašpiníme. V Layers okně vytvoříme nový Paint Layer a nazveme ho třeba Dirt.
![Substance Painter - Add Paint Layer](../../img/5.KresleniNaObjekt/SubstancePainterAddPaintLayer.png)
V Shelf okně si teď můžeme vybrat štětec kterým budeme kreslit a v Properties okně můžeme vypnout všechny textury kromě Roughness a Color, takže budeme malovat jen barvu a drsnost.
![Substance Painter - Choose Brush](../../img/5.KresleniNaObjekt/SubstancePainterChooseBrush.png)
Teď si můžeme nastavit Color a Roughness a pustit se do texturování.
![Substance Painter - Brush Settings](../../img/5.KresleniNaObjekt/SubstancePainterBrushSettings.png)
Teď když už máme vybraný a nastavený štětec, můžeme se pustit do kreslení. Pokud máte grafický tablet tak ho k tomu můžete klidně použít, budete nad tím potom mít mnohem větší kontrolu. V Substance Painteru se dají ale dělat pěkné věci i bez grafického tabletu, takže to není až tak velká nutnost, nicméně to dokáže celkem zpříjemnit práci. Nad 3D View máte ještě nějaké možnosti štětce.
Klávesové zkratky pro přenastavení štětce: | |
---|---|
Ctrl + pravé tlačítko myši + myš doleva/doprava | změna velikosti štětce |
Ctrl + pravé tlačítko myši + myš nahoru/dolů | změna hustoty štětce |
Ctrl + levé tlačítko myši + myš doleva/doprava | změna toku štětce |
Ctrl + levé tlačítko myši + myš nahoru/dolů | rotace štětce |
![Substance Painter - Brush Options](../../img/5.KresleniNaObjekt/SubstancePainterBrushOptions.png)
Objekt už máme zašpiněný a teď bychom ho mohli trochu otřískat. Vytvoříme novou Paint vrstvu a nazveme ji třeba Scratches.
Poté vybereme nějaký štětec, tentokrát ale v sekci Alphas, jsou tam totiž pěkné škrábance.
![Substance Painter - Choose Alpha Brush](../../img/5.KresleniNaObjekt/SubstancePainterChooseScratchBrushes.png)
Teď ale chceme kreslit jen height, takže necháme zapnutou jen tuto texturu a nastavíme nějakou hloubku.
![Substance Painter - Set Height](../../img/5.KresleniNaObjekt/SubstancePainterSetPaintHeight.png)
Teď můžete nakreslit na objekt pár škrábanců.
![Substance Painter - Painting Scratches](../../img/5.KresleniNaObjekt/SubstancePainterPaintingScratches.png)
Tak a myslím že máme hotovo. 🙂 Teď můžeme textury exportovat stejným způsobem jako v minulé části a uložit si tento soubor, pokud bychom chtěli někdy něco trochu předělat, např. vytvořit nové vrstvy, vypnout některé stávající a tak podobně.
pokračovat na další část